S klasickými žárovkami to bylo jednoduché - všechny svítily stejnou barvou.
S úspornými žárovkami a LED žárovkami, je ale nezbytné řešit, jak si správně vybrat světlo, aby bylo příjemné pro oči a zároveň dostatečně silné nebo naopak tlumené. Jak tedy vybrat správné světlo? Co je vhodné do kuchyně, co do ložnice, jaké světlo je správné na čtení? Toto dobrodružství začíná ve chvíli, když se vydáte na nákup. Na krabičce žárovky najdete celou řadu čísel a informací, které mohou být pro člověka matoucí.
Barva světla, nazývaná také teplota chromatičnosti, se uvádí v jednotkách Kelvinů (K). Teplota barvy světla se pohybuje v rozmezí od 1800K (barvou takřka jako plamen svíčky) až do 6600K (velmi modrá barva, která se blíží polednímu slunci). To znamená, že čím je číslo na této stupnici vyšší, tím více se světlo vycházející z LED žárovky barví do modra. Barevná teplota tedy ve skutečnosti neurčuje reálnou teplotu světelného LED zdroje, ale teplotu odstínu vyzařované barvy žárovky. Teplé světlo má méně, než 3300K, neutrální bílé světlo má od 3300 do 5000K a denní modré světlo má více, než 5000K. Pro představu, světlo zapálené svíčky má chromatičnost 1200K, klasická žárovka nebo slunce při východu nebo západu mají 2800K. Xenonová světla na autech, resp. xenonová výbojka má 5000K a více. Jestliže tedy najdete na obalu LED žárovky například údaj 2700K znamená to, že její barva bude příjemně žluté barvy. Pro práci je více vhodná bílá, až denní barva světla, tzn., 4000K, která se často používá v administrativních budovách nebo kancelářích. Teplá barva světla je vhodná do místností, kde odpočíváme, jako je například obývací pokoj nebo ložnice.
Vzhledem k tomu, že světlo vnímá každý člověk jinak, bývá ale barva světla mnohdy individuální záležitostí. Proto doporučujeme konzultovat správný výběr světla s odborníkem.
Zkušenosti nám ukázaly, že nejvíce prodávané LED svítidla a žárovky, pro běžné používání v obytných prostorech, mají 2700-3000 K. Pro kanceláře a provozy, kde je potřebné navodit běžné denní světlo pro práci se používají svítidla a žárovky s 4000 K.
Naši spolupracovníci, Vám ochotně pomohou s výběrem.
Katarína zastřešuje marketingové aktivity, jejichž cílem je zviditelnění a propagace společnosti. Zveřejňuje v magazínu a poradně zajímavé články, ve kterých se dozvídáte zajímavé informace například o vhodném umístění svítidel nebo o nových technologiích v oblasti svícení.